Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-27, 16:57
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Sifnos-Antiparos eller tvärt om?

Citat:
Ursprungligen postat av hellvig
men kom inte fram till Paros förrän ca 22, så det var för sent att fortsätta till Antiparos samma dag (det går småbåtar varje timme under dagen).
Om man kommer fram på kvällen till Paros kan man ta en taxi till bilfärjan som går från Pounta till Antiparos by. Vi blev lite uppskörtade, det var fullkommligt uppenbart att vi måste ha den taxin... så vi fick betala 9 E, men å andra sidan kostade bilfärjan lite drygt 2 E för oss 4 (2 barn) Färjan tar sen 10 min. I juni går bilfärjan 1 gång i timmen fram till midnatt, men kolla på GTP hur det är när ni åker.

Vi har just tillbringat 4 nätter på Antiparos. Barnen (9, 10) älskade ön. Vi bodde på Roccos i hamnen och hade en STOR balkong 15 m från vattnet. En morgon vaknade jag tidigt och satt där och såg solen gå upp över Paros, helt underbart. En nackdel med det stället för så små barn som era är att det är matserveringar under, så det kan vara svårt att somna om man är liten, men de har rum åt baksidan också.

Era barn måste vara i rätt ålder för "Baby Beach", man ser den från hamnen, norrut finns en vik. Den är extremt långgrund, man måste vada ut minst 100 m för att ha vatten till midjan. vattnet längst in är jättevarmt, soluppvärmt och sanden finkornig, som gjord för sandslott.

Sifnos har jag inte varit på, men den finns med på "vill åka till listan"

/Marianne
Svara med citat