Ämne: sista minuten
Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-28, 15:23
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: sista minuten

Att åka ospecificerat behöver INTE bli en besvikelse, tvärtom.... Det enda som kan vara chansartat är ju om man helst vill till en speciell plats på ön, då är det ju en chansning... Min man åkte alltid ospecat innan vi träffades och 2001 var han på Korfu. Han hamnade ett par mil söder om Korfu stad..Hotellet var helt ok men det låg i en korsning så det var mycket trafik runt om hotellet dygnet runt...
Annars har han bott ospecat på Naxos 2 ggr och Kos en gång och haft jättefina boenden alla gångerna...Vissa "sista minuten"-resor har specificerat boende mot ett tillägg på ett par hundra kronor per person.
Man kan få vara beredd på att byta boende under en period tex om man stannar 2 veckor, då kan man få myta efter en vecka till ett annat hotell... På Agistri för några år sen var det ett par som åkte med Apollo och de bytte 3 ggr på 14 dagar, men fick finare och finare hotel var gång så de var helnöjda!!
Så vill man vara säker på att få stanna hela tiden på samma ställe så ska man INTE åka ospecificerat....Jag tror att "Sista minuten " är något dyrare och något säkrare ...ofta kan man få namngivet hotell då.

VÅGA CHANSA är mitt råd!!

Lissi
Svara med citat