Jag åker till Grekland för det är så himla HÄRLIGT!
Jag har varit SÅ många gånger nu, minst en gång per år sen 1992 och jag har ALDRIG någon gång blivit illa, eller ens snäsigt bemött! Inte på försäsong (vilket i o f s är rätt naturligt), inte under högsäsong och inte ens på eftersäsong, fast grekerna då borde vara SÅ trötta på turister och bara längta efter att få stänga för säsongen... Var vi än bott så har alltid någon på hotellet/pensionen gjort det där lilla extra som gör så gott, men som man inte kan förvänta sig... Jag tänker på värdparet i Poros på Kefalonia, som gav oss gäster honungskarameller när vi kom och hembakad sockerkaka på eftermiddagen emellanåt när vi återvände från stranden och och en jättebukett blommor från trädgården till alla damer när vi åkte! Han ville dessutom att jag och min dåvarande man skulle köpa en bit tomt av honom bakom hotellet och bygga ett hus. (VARFÖR gjorde vi inte det?????

)
Tänker på härliga Vaso på Valtosstranden i Parga som bjöd alla sina solstolsgäster på champagne och hembakta honungskakor när hon på natten innan blivit farmor........Hon fick min Kalimeratröja och den hade hon på sig 2 år efter när vi kom igen!! Värden på pensionatet där vi bodde var trädgårdsmästare och vi köpte inte en gurka eller tomat på de 2 veckor vi var där för det låg alltid på rummet på eftermiddagarna när vi kom från badet...Tänker på härliga George på Kalymnos som bjöd på bläckfisk och dansade med mig och som lät mig lyssna på mina nyköpta CD-skivor med Stamatis Spanoudakis på sin egen cd-spelare...Jag fick beröm för min goda musiksmak! (Alexandros) Jag kunde ge många fler exempel, men alla ni andra har precis samma erfarenhet gissar jag!
Solvärme, och blått hav och god mat kan jag få på många andra ställen runt Medelhavet och har också varit både i Frankrike, Spanien , Bulgarien, Kanarieöarna, samt givetvis Cypern på sommartid men inte på något av dessa ställen har jag blivit bemött på samma sätt....Det är något jag inte kan förklara riktigt, men GREKLAND är det absolut självklara valet för mig när jag vill njuta av en perfekt semester!
Lissi - som på fredag ska träffa goa Kalimeravänner i Kokkedal!!!