Sv: flytta eller inte flytta?
Det låter ganska fult när du säger hårt "hårt hållna"
Det är ett uttryck som jag skulle säga kan användas för att beskriva muslimska tjejer.
I Grekland så har man en familg, en familg som betyder allt för dig och som man respekterar och inte vill såra.
En riktig förälder säger väl alltid till sin dotter jag vill inte att du ska gå ut och dricka och träffa killar, det är jag säker att du också har sagt när in dotter var 15 eller 17-18...
Hur många gånger har dom inte svarat tillbaka, hållkäften jävla kärring jag gör vad jag vill.
Jag har växt upp med svenskar så jag vet vad jag snackar om.
En flicka i Grekland respekterar det och även om hon kan göra saker i smyg så kommer hon aldrig att göra det eftersom hon får dåligt samvete.
Jag har läst mycket i det här forumet ocg har ofta stöt på " det är olika från stad till stad i Grekland"
Det stämmer inte alls.
Min mamma växte upp i en liten by i Grekland med ett par väldigt religiösa föräldrar och dom lät henne inte gifta sig förän hon var nästan 20 år Så att föräldrar försöker gifta bort sina barn från 16 år stämmer inte alls även om det finns säkert många fall där man gigt sig ung.
Det vet vi att det finns i Sverige också från förr men också att svenska flickor ej fick gå ut och träffa killar som man får idag
|