Ämne: Båten
Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-01, 23:50
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Båten

Drygt en vecka sedan valde vi Sofia som utflyktsbåt (till stränderna Agios Ioannis och Apela). Tyvärr så hade vi otur med riktigt kraftiga vindar den dagen, så ett par av barnen blev ordentligt sjösjuka under färden. Dessutom så fanns det gott om maneter i vattnet på Apela-stranden Detta kunde ju inte kaptenen rå för...

Däremot så var vi inte särskilt glada över följande:
*Självklart ville vi ha flytvästar till barnen framför allt, dessa fick vi aldrig trots förfrågan och svaret: "Yes, of course, I have everything!"
*BBQ-lunchen: kyckling-souvlaki på gränsen till för "lättgrillat" (=hälsofarligt) och på tok för mycket salt i både souvlakin och salladen.
*När det var dags att betala för utflykten höll inte vår överenskommelse om rabatt på 10 euro för barnen, utan plötsligt skulle kaptenen ha 10 euro extra "eftersom barnen hade ätit lunch". Vi orkade inte argumentera med honom, var bara tacksamma för att vi hade nått hamnen vid liv.

Här vill jag dock varna er för denna kapten! Välj hellre någon annan av utflyktsbåtarna, det tänker jag definitivt göra, om jag åker på en ny båtutflykt i september på Karpathos.

Ivi
Svara med citat