Sv: Hur fungerar ospecificerat?
Just precis!! När jag första gången reste till Turkiet i September 1996, då inhandlade jag en sista minuten-resa. Hustrun skulle på en tjänstestyrning till La Spezia i Italien för konferens. Jag fick som kompensation en veckoresa till främmande land.
Hamnade på ett fyrstjärnigt Hotell i Alanya. Jag gav cirka 1200 Sek för en vecka. Mina medresenärer som via Apollos katalog förbokat detta hotell, de fick ge 3800 Sek för samma boende...
Men, det var rena turen... Egentligen skulle jag och reseledaren efter avlämnande av gästerna på ovan angivet hotell ha rest vidare med bussen till ett litet pensionat cirka 20 km utanför Alanya. Reseledaren var dock liksom jag själv trött.. Hon sporde mig om jag kunde aceptera detta hotell och det kunde jag...
Men, sade hon, håll klaffen om detta!!! Får dina medpassagerare nys om att du bor här ospecat, då flår de mig levande!!! Jag höll minen!!!!
Frukost, riklig sådan ingick, liksom en bedårande pool!!! Läget mer än exklusivt med cirka 200 meter till stranden. Städning och lakanbyte var dag!!! Färsk frukt samt flaskvatten i kylen var morgon.
Ospecat var ordet!!!
Arne
|