Citat:
Ursprungligen postat av Hellen
Hej Peter "någon"  Jag gjorde ett försök att hitta ditt tidigare inlägg, men hittade det inte just då.
|
Mutter.... Då är du väl förlåten. DÅ...
Citat:
Jag håller med om att en krock också är oförutsedd, i annat fall kallas det väl försäkringsbedrägeri?
|
Och det är det väl ingen här som skulle kunna tänka sig att vara delaktig i? PHUUUU....! Men allvarligt talat så är det nog ingen här som vill riskera att missa flyget ner eller hem på det sättet. Det är det knappast värt... Men det är oförutsett. Precis som vinden...
Citat:
Det skadar ju inte att kontrollera om man har försäkring som täcker eventuella tilläggskostnader.
|
Jag ska som sagt kolla i morgon och återkomma. Men samtidigt måste jag säga att jag har varit med om att nästan hela 3-veckorssemestern drabbats av extrem blåst så att nästan inga båtar gick. Det var kav lugnt när vi åkte ut till ön och blåste sedan faan hela tiden. Det var mer tur än skicklighet att vi faktiskt lyckades ta oss till fastlanden igen. Och det ska bli intressant att höra hur försäkringsbolaget ställer sig i denna fråga.
Vi hade trots allt en bra semester för man lär sig hitta ställen och vrår där vinden inte kommer åt.... Det som störde mest var smällandet i fönsterluckorna när man skulle sova... Men man lär sig blunda med öronen också...
Men hade vi missat flyget då, vad hade försäkringsbolaget sagt? Skyll er själva? Ni borde veta att det kan blåsa ordentligt i Grekland, och att båtar kan bli inställda. Ni skulle åkt in till Athen två dagar före avfärd för säkerhets skull! MEN OM DET INTE GICK NÅGRA BÅTAR DÅ P G A ATT DET BLÅSTE FÖR MYCKET REDAN DÅ??? Hårddrar man det resonemanget så innebär det att man trots allt är väldigt oskyddad trots föräkringar. Så det ska bli väldigt intressant att höra vad mitt försäkringsbolag säger om detta. Återkommer som sagt.
Peter