Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Histaminer kan dock inte frigöras innan det finns en viss mängd antikroppar som så att säga sätter igång deras frigivning. Därför får man ingen allergisk reaktion första gången man utsätts för en viss allergen.
|
Hrrrrm, mutter, suck.. Nä. Jag köper fortfarande inte det du säger! Jag menar, antihistaminer har funnits i rätt många år nu. Men de är för folk som redan har konstaterade allergier. Min fars gamle gode vän som var produktchef på Sandoz propagerade starkt för dessa. För att motverka allergiska reaktioner. Men jag har aldrig hört att man måste ha varit i kontakt med ämnet man är allergisk mot en gång, för att sedan få en allergisk reaktion vid en andra kontakt! Ett gift för kroppen är ett gift! Oavsett om jag träffat på det tidigare...
Men skit samma om man blir allergisk första eller andra gången man kommer i kontakt med ett ämne. Det spelar ingen större roll och för knappast Forumet framåt heller. Det är dock ett elände för de som råkar ut för det! Själv nyser jag hejdlöst 5 - 6 gånger varje morgon när jag läser tidingen. Trycksvärta tillsammans med 5 Miljarder katthår i luften lockar fram denna aerodynamiska explosion... Faan att Ove har gått i pension... Hade behövt lite av hans antihistamin...
Peter