Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-11, 15:17
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Hänsynslös behandling av resenärer!

Vilket dåligt bemötande! Förra året åkte jag med Airtours och planet var då 12 timmar försenat. Vi fick ersättning i form av frukost-och lunchkupong. Summan minns jag inte exakt, men jag tror det rörde sig om totalt 160:-. I vilket fall så räckte det bra, möjligtvis att man fick peta till en femma.
Efter hemkomst ringde vi flygbolaget och framförde våra klagomål, och fick då 300:-/person som kompensation. De menade att de egentligen inte kompenserar när det gäller flygförseningar men att de gjorde ett undantag den här gången.
Sen tog vi kontakt med försäkringsbolaget (eller om det var VISA? Bör ha varit det eftersom resan betaldes med kortet ) och fick då ytterligare 2000:-/person. Fast i det senare fallet tror jag de gjorde en miss, det borde ha varit 1000 kronor... men jag måste ha glömt ringa och påpeka detta misstag
Observera att ingen reseförsäkring via flygbolaget var bokad, endast ett avbeställningsskydd (vad man nu ska ha ett sånt till, men tanke på villkoren).
I övrigt tyckte jag inte att Airtours var mycket att hänga i granen (förutom kompensationen som var toppen). Informationen varför planet var försenat var dålig, själva ersättningsplanet (eller om det var det ordinare som de lagat) var inget vidare heller. Det var så bullrigt att de delade ut hörselproppar. Men men, flygresan var ju gratis i slutändan i alla fall
Stå på er! Tjata på dem tills de ger sig och hänsvisa till det Peter skrivit. Lycka till!

Veronica
Svara med citat