Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-15, 10:43
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Goooogla istället!

Min första reaktion på ditt inlägg Meltemin var som Janériks: det märks att du är ny här Detta inte alls menat som någon kritik, utan bara ett konstaterande. Här har diskuterats många gånger hur inlägg ska vara och vad de ska innehålla! Iofs har du kanske läst forumet längre än du varit medlem, men i så fall borde du ju ha följt även de diskussionerna.

Till skillnad från Janérik tycker jag däremot att frågan har sin rätta och självklara lösning: forumet är och ska vara öppet för alla slags frågor, både de som inte har något svar och de som frågeställaren lätt hade kunnat leta reda på själv! Forumets bredd är en stor del av tjusningen och att vissa frågor döljer andra "mer viktiga" är något som en del upplever, men inte andra.

Nej, ett fritt forum med högt i tak, med skämt och allvar sida vid sida, svåra och lätta frågor och god stämning, det är vad vi har och vad de flesta vill ha.
Starta trådar om det du vill diskutera och hoppa över de du inte är intresserad av, så blir forumet för dig det du vill!

Men jag håller med dig på en punkt; innan man frågar om till exempel stränder eller restauranger på ett visst ställe, så är det alltid smart att läsa gamla inlägg först. Det är mycket sällan sådana frågor inte är besvarade tidigare.

Om jag skulle passa på att önska något så är det att alla skulle sluta svara att de har svarat i inboxen. Om det är svar på frågor i forumet så bör de skrivas i forumet, så gott som alltid finns det andra som är intresserade av svaret!

I inboxen passar privat konversation, men jag fattar inte varför man berättar i forumet att man har en sådan.
Svara med citat