Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-16, 01:08
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Goooogla istället!

Nej då Meltemin, du har i alla fall inte stampat mig på tårna.
Ändå ska jag svara, eftersom Inkfish antyder att det är min fråga om tel.nr. du irriterar dig över. Jag kände nog också, att det var min fråga du möjligen antydde till.

Visst finns det plats i forumet till ”banala” frågor. Banala för några, VIKTIGA för andra.
Hoppa över det som inte intresserar!

Själv tillhör jag de som svarar mer än jag frågar, och just den här frågan hade jag (som Inkfish också skriver) Googlat på utan att omedelbart hitta svaret. Möjligt att jag kan hitta det om jag söker ännu längre, men jag tror nästan inte det och jag tog chansen och ställde frågan i forumet – jag menar det finns plats till sådana frågor i Kalimeras forum! Som du nämner ”ett bra forum lever på och växer med medlemmarnas kunskaper och erfarenheter” och det var precis det jag villa dra nytta av! Faktum är att jag INNAN jag ställde frågan, skickat ett PM till en som jag genom att Googla fann fram till hade bott på hotellet, men som svarat att h*n inte hade tel.nr. dit!

Själv tycker jag att Kalimeras forum bör vara ett forum för ALLA – erfarna och oerfarna greklandsresenärer! Även repliker/frågor som ”På lördag morgon går flyget till Aten. Innan vi drar vidare ut till öarna, vill vi försöka se Sveriges öppningsmatch i VM. Är det någon som känner till nåt ställe i Aten eller Piraeus där man kan räkna med att matchen visas? En sportbar eller kanske ett "svenskhotell"?”
Även vi som ABSOLUT inte kunde drömma om att se fotboll på TV när vi är i Grekland accepterar också att folk har behov av att ställa sådana frågor!

Du har ännu inte berättat så särskilt mycket om vandringarna på Amorgos eller ditt bästa budgetthotellval i Pireus, och det kan undra, att du även om du berättat att du bott på ”Katapolas bästa pensionat, Aigeon”, och Gisela frågar efter tel.nr. dit så får hon inget svar. Det är just här jag tycker att vi kan hjälpa varann i forumet. Jag Googlade, men fann att tel.nr. Gita hade hittat till henne, antagligen var i Egiali (vilket jag skrev).

I all vänlighet!
Svara med citat