Citat:
Ursprungligen postat av Bossew
Det går inte att vara helt säker på flyget heller. Norska vänner jag träffade på Syros valde inrikesflyg till Aten men det blev inställt pga för mycket vind.
Annars håller jag med om att man bör kolla väderprognoserna om marginalerna är små. Jag hade själv 3 dygns marginal och behövde utnyttja 1,5 av dessa.
bosse
|
Kom inatt till Gbg efter en flygluff.
Besök på Astypalea första veckan och Karpathos andra veckan.
Vädret har varit minst sagt blåsig i övarlden några veckor och har man landat på Asty/Leros och sett deras korta landningsbanor så är det inte utan att man undrar om det är dags för en "Fader vår" innan landning. Landningsbanorna på Leros och Astypalea är obehagligt korta så en ouzo innan flygningen skadar inte.
Dagen innan vi skulle flyga Karp Rhodos besökte vi en strand som inkfish skrivit om i ett annat inlägg. Den relativt stora breda vägen från frlygplatsen till Pigadia var MYCKET svårkörd med två personer på en scoter på em. Att köra ytterfil var jobbig när man hela tiden fick vara beredd på att kompensera för en kraftig vindby..
Dagen därpå skulle vi flyga med sista dagsflyget till Rhodos. När man satte sig ner och kände hur planet stillastående gungade i vinden var man inte så karsk.
Kort sagt. Det har blåst därnere nu!
/pawik