Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-17, 00:17
Cecilias avatar
Cecilia Cecilia är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Är det fler som är ute i god tid?

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Majoriteten av de som har fast arbete i Sverige har ju semester samma veckor varje år. En mycket stor del av de övriga har möjlighet att ta ut semestern när de vill. Bland de övriga ha många tidig och sen semester varannat år. Den grupp du tillhör är kort sagt den minsta
Då tillhör väl jag också den minsta gruppen - liksom resten av min närmaste omgivning! Känner ingen som kan planera sin semester så tidigt. Och då är det i så vitt skilda branscher som media, vård, statligt,(länsstyrelsen) industri och eget företag. Så den majoritet som du nämner Elisabet har i allafall jag aldrig lyckats stöta på. Själv jobbar jag i mediebranschen, om den är extrem. Jag jobbar skift, samt enligt vaktlista och får mitt schema endast fem (!) veckor i förväg ... Skulle gärna vilja boka en höst/vinterresa, men det är så klart inte att tänka på. Skulle jag ens börja knysta om sommaren skulle jag nog få se mig om efter ett annat jobb.

Men det är ju suveränt för alla ni som uppenbarligen kan boka tidigt. Blir jätteavis! Jag kanske också borde införa "Lex Inkfish". Gjorde det en gång faktiskt, när pojkvännen hade VUNNIT en resa till Thailand. Då blev jag tvungen att be om semester med mycket kort varsel. Trodde att chefen åtminstone skulle bli lite glad för min skull, men icke. När jag bad om semester blev svaret: - Vi får väl se ... Sen hölls jag på halster tills bara några dagar innan avresa ... Men i väg kom vi till slut! Denna sommar bad jag om semester i början av juni. Klartecken fick jag i maj! Så nedräknaren innehöll inte så värst många dagar ....
Svara med citat