Citat:
Ursprungligen postat av wilda
Toppeninfo!!
Nu ser jag fram emot min Lefkos-tur, även om jag även blir lite skeptisk att det ska kännas lite för turistigt??
/.../
Ska bo tre nätter på Golden Sands, men har fyra att bo innan flyget till Rhodos går. Ska man boka in den sista natten i Lefkos, eller någon annan stans??
|
Jo, Lefkos känns turistigt - mest tyskar och norrmän, tätt föjda av danskar, österrikare, polacker och svenskar. Särskilt kring de 3 sandstränderna. Personligen har jag inte så mycket emot det, så länge jag slipper se hotellkomplex med poolområden *ryser*. Dessutom erbjuder ju Lefkos så fina vandringsmöjligheter på "hemmaplan" (kortare rutter alltså). Kring Potalis kommer man i alla fall en aaaning närmare lokalbefolkningen som verkar bo i Messochori eller strax utanför Lefkos. Det finns väldigt många studios att hyra i hela Lefkosområdet (inkl Potali). Vart och varannat hus har "room to let". Där Lefkos huvudgata möter vägen till Messochori och Arkassa (t-korsning), och där även stigen mot Kali Limni börjar, finns förresten ett litet mysigt kafenion, för den som gärna vill umgås med områdets gubbar
Jag skulle nog hellre spendera den 4:e dagen i någon av bergsbyarna. Menetes ligger ju bra till, endast en kvart från Pigadia, men jag är osäker på om det finns något att hyra där. Däremot körde vi förbi ställen för uthyrning på sträckan Othos-Volada-Aperi.