Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-18, 01:18
Cecilias avatar
Cecilia Cecilia är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Goooogla istället!

Kanske att "Sökfunktionen" skulle bli lite lättare att hitta på sidan - bättre grafik eller layout alltså. För mig tog det också lång tid innan jag såg den, men när jag väl gjorde det har jag använt den massor! Det finns hur mycket matnyttigt som helst där - och väldigt ofta har de mest vanliga frågorna redan blivit besvarade. För jag tycker mig märka att många frågor kommer upp rätt frekvent, som om man t ex behöver boka färja eller boende i förväg eller var de mest barnvänliga stränderna på Naxos finns. Och senast så startades det två trådar som båda hade samma fråga: "Vad är det första ni gör när ni kommer till Grekland?". Sånt kan ju faktiskt undvikas med en enkel sökning först.

Och vad gäller sökning, så kan självklart Google inte svara på allt. Men det tror jag inte Meltemin menade heller, om ni läser inlägget mer noggrant. Men frågor som ger ett KONKRET svar på en millesekund via en sökmotor skulle i allafall jag uppskatta mer, än att vänta på att någon på Forumet till slut ska orka svara. Frågan om hur mycket en euro står i ändras ju faktiskt dag för dag. Svaret på det får man ju bäst i att själv gå till t ex Forex hemsida och kolla - än att fråga på Forumet - sen vänta på att någon ska läsa, som i sin tur är så schysst att denna då går in på t ex Forex, kollar valutakursen och sen skriver ett svar.

Dessutom, ett bra forum handlar om att ge och ta anser jag. Och i bland känns det som att en del (märk detta - inte alla förstås) är här för att ta, och inte för att ge .... Ett exempel var när en person bad alla ösa in tips på boenden på Paros. När någon då i all vänlighet tipsade om att först söka i gamla trådar, verkade frågeställaren bli sur och muttra om att här kunde man tydligen inte få vilka ställa frågor hur som helst. Den attityden kan ju göra att man tröttnar på att svara, framför allt om samma frågor dyker upp med jämna mellanrum.

Till sist: Jannes ö-info under "Snabbval resmål" är en guldgruva
Där finns otroligt värdefull information, som ofta ger svar på många frågor som ställs i Forumet. Inte alla förstås! Så självklart ska det fortsättas att ställas nyfikna, roliga, fundersamma och galna frågor - men ett tips kan ju vara att kolla runt om inte frågan redan är besvarad. Om inte - kör på!

- Cecilia
Svara med citat