Hej svejs!
Ja, du är då verkligen ute i god tid, sommaren 2007 ... många har ju inte ens stuckit i väg till Grekland anno 2006! Så ha lite is i magen, tror nog att en hel del info kommer i slutet av sommaren, när Sifnos-resenärerna kommit hem igen. Då får du ju också pinfärsk info. Under tiden: kolla runt i gamla trådar om Sifnos! Det har skrivits en hel del vill jag minnas, t ex om boenden och båtförbindelser. Och Jannes Sifnos-guide är suverän - kolla den också. Där hittar du allt om badmöjligheterna, för ön har bra sandstränder och fina klippbad.
Det jag kan bidra med är info från förra sommaren. Vi luffade från Santorini. Tror att ön vi kom från innan Sifnos var Milos, och att vi tog en snabbfärja. Och från Sifnos åkte vi sen till Folegandros. Vi bodde i hamnstaden Kamares och jag tror att den skulle passa dina ungdomar bäst. Bra utbud av tavernor och en suverän sandstrand. Faros är nog för litet för tre tonåringar som säkert vill ha lite mer action.
Svårt att hitta nån jämförbar ö tycker jag. Skulle jag välja nån så skulle jag säga att den har lite Amorgos över sig, men jag ser att där har du inte varit.
Det finns säkert fler som kan ge mer tips, men kolla gamla trådar som sagt och under "Snabbval resmål" så kanske detta stillar din Sifnos-hunger något!
- Cecilia