Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-19, 12:51
Amorgen Amorgen är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Sv: Kaos i Kastrup

Landade 00.55 9/7 i Aten. Min ryggsäck kom, dotterns uteblev. Blev mycket vänligt bemött i "lost luggage"-avdelningen på flygplatsen. Killen där kunde se att hennes ryggsäck fanns i Helsingfors! Han lovade att den skulle skickas till Naxos redan samma dag. Dottern fick en liten övernattningsväska med diverse bra att ha-grejor. På väg till Naxos ringde jag för att förhöra mig om ryggsäcken. Tjejen i Aten upplyste om att ryggsäcken skulle landa i Aten 13.00, men kunde dock inte lova att få med den på båten till Naxos på kvällen eftersom dom brukade skicka bagage på morgonen. Samtidigt frågade jag efter min plastmapp med diverse papper som jag glömt på disken i hastigheten. Jodå, den fanns där och hon lovade att skicka med den till Naxos. Sent på eftermiddagen, när vi låg och solade ute på Maragas, ringde telefonen. Samma tjej berättade att ryggsäcken skickats i det vänstra bageutrymmet på bildäck på "Blue Star Naxos". Fick också ett kollinummer att visa för personalen ombord. Mappen var dessutom nedstoppad i ryggsäcken. Klockan 23.45 ankom båten. Jag och dottern, som blivit insläppta på piren bakom staketet av hamnpolisen, var lite spända om den skulle finnas med. Jodå, där fanns den. Dock inte i det låsta utrymme som fanns på bildäcket utan liggande bakom en moped. Ibland funkar allting.
Svara med citat