Sv: Vilket hotell ska vi välja??
Hej Åsa!
Jag var med min familj på Karpathos i juni och vi bodde på Zephyros. Det är ett lugnt och trevligt hotell. Ägarna är välvilliga och hjälpsamma. Det blir en familjär stämning eftersom hotellet är så litet. Poolområdet är fräscht och den lilla baren (ett bord, en drinkkyl och en frysdisk) säljer öl eller glass eller vad man vill ha vid poolen. Under de två veckor vi var där blåste det mycket just vid poolen, förmodligen på grund av det något oskyddade läget. Det var skönt med fläkt, men också lite jobbigt. Hotellet är inget för partysugna, för det var tyst och lugnt på kvällarna, vilket jag tyckte var jätteskönt Hotellrummen är fräscha, men ganska spartanskt utrustade.
Om (eller snarare när) jag åker tillbaka till Karpathos väljer jag gärna Zephyros igen, både för att det är mysigt och för läget (i princip vid stranden och gångavstång till stan. De andra hotellen du frågade efter vet jag inget om. Jag är övertygad om att det blir bra hur du än gör, med tanke på det charmiga resmål du har valt.
Lycka till!
Mia
|