Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-19, 20:48
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Allt jag minns om lilla Lefkos

Citat:
Ursprungligen postat av dagun
Lola, jag måste ändå kommentera din stämpel "turistställe".
/.../
Om några skullen ha mer genuin "grek till grek" stämning så är det för mig en personlig känsla som kan variera från stället till ställe från kväll till kväll.

Vi åt på Three Dolphins i Juni och var positivt överraskade av god mat som byggde på dagens råvaror/fiskefångst trots som du säger hotellläge.../Dan
Tänkte väl att jag skulle få en kommentar på detta

Jag har nog aldrig påstått att resturangen ifråga har mer hotelläge något annat hotell. Som jag har skrivit i ett annat läge så är hela Lekfos "turistigt" av den anledning som du själv nämner.

Hela mitt resebrev är personligt och den känslan som just vi fick just den kvällen vi gick dit, var precis så som jag beskrev den. Naturligtvis kan vi alla ha olika uppfattningar om saker och ting. Jag vet t ex att jag och en annan person här på forumet har skrivit vitt skilda saker om en av de andra tavernorna i Lefkos. Men vi har helt enkelt upplevt det annorlunda. Det kan säkert bero på en mängd olika saker.

Jag har aldrig menat att ge någon taverna en "stämpel" och jag får ber om ursäkt om jag uttryckt mig klantigt. Det jag ville få sagt var bara att på den resturangen stannade vi aldrig, eftersom stämningen var (i alla fall då, får jag väl tillägga) dötrist. 4-5 bord fullsatta bord där folk satt knäpptysta med var sin öl i handan och stirrade på oss när vi kom in. Fast det var kanske vi som såg konstiga ut

No offense
Svara med citat