Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-20, 15:21
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kaos i Kastrup

Citat:
Ursprungligen postat av ciakoohler
Det är kortet som gäller nu .Det som du betalade med /via, iaf med Sterling
Mutter Megalos. Så tanken är alltså att jag ska stoppa in min näst viktigaste kroppsdel, dvs VISA-kortet, i en automat? För att sedan höra "katchunk, katchunk, när automaten makullerar kortet....? Det får nog bli kön i alla fall...

För många år sedan när jag var på väg hem med bil från Grekland så tankade jag på en Shellmack i Sydtyskland. Automaten sade "slurp", rapade lite lätt, och vägrade lämna tillbaka kortet. Plånboken innehöll mest damm och några sandkorn från Grekland, mackkillen var vansinnig och hustrun och hennes ungar hysteriska... Som väl är så pratar jag hyfsad Tyska och jag hade märkligt nog någon resecheck kvar, så det löste sig...

Samma sak hände några år senare i Kassel, men där skrattade de och godkände köpet i alla fall, och sade att det händer ofta med utländska kort...

Jag har även blivit av med Bankomat-kort i Sverige, så är det undra på att jag har lite fobi mot att stoppa in viktiga saker i... (Jag avslutade inte den meningen för då hade jag blivit censurerad... ) Men jag betraktar fortfarande alla kort-maskiner med visst misstroende...

Och så heter det inte kort. Det heter Kurt. Kredit-Kurt...

Peter
Svara med citat