Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-21, 18:46
tramps avatar
tramp tramp är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Boka hotell innan eller pruta på ön?

Citat:
Ursprungligen postat av Lajsan
Hej!
Är det här ett bra pris eller bör man vara lite kall och vänta tills man kommer dit med båten och försöka pruta?
På Naxos och speciellt Paros står dom som vill kränga rum i stora klungor i hamnen när varje färja anländer och skriker och tjoar. Det spelar ingen roll om det är på morgonen eller mitt i natten. Ibland får hamnpolisen säga åt dom att lugna ner sig och flytta utanför avspärrningarna. Enligt min erfarenhet så är det lätt att få tag på rum särskilt på Paros och Naxos. På Paros har jag till och med upplevt det hela som lite osmakligt, dom hänger nästan på en och ibland blir man lurad, dvs dom lovar guld och gröna skogar men man får kanske ett rum med sämre kvalitet så se upp på Paros! Sen när man fått ett rum och knallar omkring i stan så ser man att det finns lediga rum överallt så en variant är ju att strunta i gaphalsarna i hamnen och istället själv leta upp var man vill bo.

Som jag ser det är enda anledningen att förhandsboka härhemma när man anländer från Sverige och snabbt vill få tak över huvudet den första natten, då kan man få ett gott första intryck av landet så att man inte blir sur första natten för det kan ju lämna avtryck resten av resan! Om man dessutom är lite orolig av sig och inte är van vid öarna så kan man ju förhandsboka om inte annat så bara för att lugna nerverna!
Svara med citat