Ämne: Fraan Amorgos
Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-24, 17:55
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Fraan Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Om du mot förmodan hittar en dator med internetuppkoppling på Schinoussa får du väldigt gärna skriva några rader. Jag är vädligt nyfiken på om det hänt något där.
Som du kanske forstar av min tystnad de senaste dagarna sa aer internet fortfarande en helt okand foreteelse pa Schinoussa!
Jag ar precis tillbaka pa Amorgos efter 3 riktigt skona dagar i en annan varld. Att kliva iland pa Schinoussa aer som att kliva tillbaka 30 ar i tiden. Jag trodde aldrig att jag skulle saega sa, men det aer skont att vara tillbaka i "nutid" ocksa
Jag fick t ex se folk som faktiskt fortfarande rider pa aasnor och anvander dom som transportmedel. Gar man 100 meter utanfor "stan" sa star man pa en dammig grusvag mellan en olivlund och en gard. Till och med korna tittar intresserat pa en, sa mycket folk ser dom pa en dag
Det var ocksa riktigt skont att ha med sej kortvags-radion, en san kan rekommenderas. Det var en trevlig motvikt mot "isoleringen" att kunna lyssna pa svenska nyheter fran Radio Sweden
Hann over till Iraklia pa en dagstripp med Skopelitis ocksa, det var annu mindre att se daer, men en bra beach. Det kandes som att det var smart att ha Schinoussa som "bas".
Tur man inte aer lagd for sjosjuka, eftersom Skopelitis verkligen rullade i vagorna trots att det inte blaste alltfor mycket och "bara" en vaghojd pa 1-2 meter. Det aer dock bara mellan Koufonissi-Amorgos som det gar vagor, resten av tiden aer det skyddat mellan oarna.

Forresten for att svara pa din fraga, jo det byggs mycket pa Schinoussa. Jag sag flera hus, sarskilt nere vid Livadi-stranden, som verkade vara fardiga i ar. Daertill betongskelett och pagaende byggen i snart sagt varenda sluttning. Sa fragan har hur lange det kommer att vara kvar i "daatiden"... Men det mesta sag ut som privata semesterhus, sa det kanske inte leder till okning av turismen inom overskadlig framtid.

Forresten verkar sasongen komma igang nu. Ratt knapert med rumsraggade haer idag, jag fick tror jag sista rummet pa Eleni for 50euro.
Dock aer det nog vart det, Elenis rum aer jattefina med balkong mot bukten och en trevlig anlaggning i ovrigt!
Svara med citat