Citat:
Ursprungligen postat av Peter
Njae, det är så här. Man måste bebygga marken inom viss tid pga vissa regler. Annars riskerar man att bli av med marken! Men det räcker med ett "skelett" för att klara sig undan. Så då kan det ju stå ett tag... Men det kan vara för att man själv vill bo där och bygga i den takt ekonomin tillåter. Jag har följt flera "skelett" på tex Tinos som blev fina hus efter fem - sex år...
|
Misstänkte att det var något i den stilen. Med det klimatet dom har så kan man ju låta betongen stå några år utan problem, det går ju inte i Sverige
Citat:
Ursprungligen postat av Peter
I början av 80-talet blev jag erbjuden att köpa en liten jordplätt på Tinos där jag kunnat bygga ett litet hus. Jag hade fått tomten för en "spottstyver" då , och huset hade väl kostat några hundra tusen... Men jag var ung (OK, dummare....) och ville inte binda mig till en ö på det sättet då... Så jag tackade och sade att det var ett snällt erbjudande men, nej tack......
|
Ja, hade man haft en kristallkula för 20-25 år sen hade man nog köpt en hel ö direkt
Men nu är jag hemma igen...
Resan gick smidigt, kan ni tänka er att GA Ferries kom in till kaj i Pireus endast 30 minuter efter tidtabellen. Snacka om tur

Båten var endast halvfull så jag sov gott på en egen soffa på akterdäck hela natten.
Så det blev tid för lite snabb-turistande i Aten också innan det var dags att dra ut till flygplatsen. All in all, en riktigt avkopplande och skön semester. Innan jag glömmer bort allt ska jag nog skriva en liten resedagbok för Kalimera också!