Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-28, 20:57
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Höstresa till Grekland

Nejdå… vaddå?
SÖDRA KRETA är vad JAG skulle välja!!!
Jodå!!!
Statistikerna kan säga vad de vill, men några garantier angående vädret kan INGEN ge, inte ens statistikerna.

Sol och regn kan förekomma året runt, temperaturer över och under 20 grader likaså.

Men är man villig att ta chanser och satsa på att man inte har direkt otur, så finns det många delar av Grekland jag skulle tordas chansa på i oktober och även november (dock föredrar jag själv en storstadssemester när vi kommer in i november).
OM jag satsade på att kunna bada, då skulle jag absolut välja södra Kreta, då är det inte ”dött” nere i Paleochora. JAG skulle alltså välja detta och det är vad jag vill rekommendera.

Men man kan ha en fin höstsemester på många andra platser också. Rhodos, Karpathos, Cypern, fastlandet och på många andra platser… - och man kan ha regnväder, blåst och kyla mitt i juli. Även i Grekland.

Vi har haft helt underbara semestrar på södra Kreta i oktober flera gånger – och när vi reste hem i mitten av månaden träffade vi ett engelsk par som ankom för att stanna på en 3-veckors semester. De åker varje år på just den tiden. Höstsemester ja, men de satsade både på vandringar och att bada.
Svara med citat