Citat:
Ursprungligen postat av SteffTee
Eftersom jag jobbar på Arlanda blir jag lite nyfiken, resevillkoren orkar jag inte leta upp och läsa igenom. Fick ni någon form av mat eller dryck under tiden som ni fick vänta?
|
Svar
Ja, vi fick 2st vouchers á 100kr per person. Då jag menade att de var svårt att få ihop mat och fika under förseningen, som först aviserades till ca 13 timmar, stod Apollo och Novair på sig. De menade bestämt att 200kr räcker för 2 mål mat samt 1-2 fika i Arlandas restauranger. Vi provköpte och 2 vouchers räckte till: 2 små drickyoughurt, 2 smörgåsar, 2 festis och en pytteliten chokladbit.
Svar till dig som anser att svenska folket har blivit gnälligt (v g se tidigare inlägg)
Jag är inte svenska folket, jag är en vanlig resenär som har ganska mycket erfarenhet av resor och spec greklandsflyg och charter. Jag har ö-luffat i Grekland sedan 1974, med några års avbrott då barnen var små.
Dessbättre har den här typen av försening inte hänt mig tidigare. På det hela har mina resor gått bra och jag är oftast nöjd.
Ang det finstilta, dvs att det faktiskt finns regler: man får inget tillbaka på enkelresa
Ja, det är riktigt. Novair har rätten på sin sida, man får tydligen inget åter vid enkelresa, bara att lägga ner. Men ändå! 250kr är inget för dem.
Trevlig resa önskar
ebh