Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-01, 17:52
ebh ebh är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Skandal och varning! Novair ger 0kronor i kompensation för 15 timmars försening!

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Jag förstår att det känns irriterande att inte få någon ersättning.

250 kr är inget för dem, men som du skrev tidigare så handlar det om en princip: villkoren ska gälla för alla.

Jag tillhör dem som får större respekt för ett bolag som visar att de inte gör undantag för dem som protesterar och därmed ger dem bättre förmåner än dem som tyst accepterar de villkor de har skrivit under på.

Den principen tjänar de i längden på att hålla!
Tack för alla svar!
Det har varit intressant att läsa era åsikter. Bl a förstår jag att man inte skall sticka ut näsan för mycket. Till och med här på Kalimera kan man då få en liten "knäpp".
Två reflektioner:
-Mitt lidande för nästan 15 timmars försening blir väl inte mindre för att jag köpte enkel resa (som alltså enl Novair inte ger rätt till ersättning)?
-Den frihetliga atmosfär som präglar många av inläggen på Kalimera, dvs att själv styra sin tillvaro under resan och söka sina egna äventyr, gynnas den tanken verkligen av några av de inlägg jag fått? Bl a att man mer eller mindre får skylla sig själv om man chansar och köper enkelresa. Kanske bättre att låta sig styras upp? Eller varför inte: köp charterresa komplett från början. Hotel, grisfest och allt. Klart, fixat!
Trevlig resa önskar
ebh
Svara med citat