Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Att villkoren inte skulle följa eu-förordningar eller andra lagar och regler, som någon sagt, tvivlar jag däremot starkt på. Tvärtom har säkert bolagen lagt mycket tid och pengar på att formulera avtal som håller i alla lägen. Allt annat vore rena döden för företaget.
|
Då har du missat många konsument-upplysningsprogram i media! Genom att skriva luddiga formuleringar i resevillkoren eller utelämna så att du som kund inte vet exakt vad som gäller utan måste söka vidare för att få rätt information. Företagen kalkylerar ju med att du som kund skall "tiga still" och inte orka söka efter dina rättigheter eller göra en anmälan! Det är vinstdrivande företag ingen välgörenhet de håller på med. "En svensk tiger" är ju ett motto vi fått lära oss men varför skall vi göra det och bli snuvade på vad vi har rätt till. Vi svenskar är väldigt naiva och tror gott om alla.
Om man läser resevillkoren på tex Apollos sida så framgår det inte vad som gäller för endast flygstol utan man hänvisar till respektive flygbolags regler och där är det EU-förordning 261/2004 som gäller.
Att man inte får pengar tillbaka om man köper en Supersaver vid av-bokning är en sak som inte har med att göra vad som gäller vid ersättningar för förseningar och inställda flyg.
Agda,som har många års erfarenhet från transportföretag med personresor