Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-05, 22:50
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Jag reagerade också på detta med självkritik. Tycker du (nilam) alltså att det alltså okej att vara topless om man har snygga bröst men inte annars? Vem är du att bedöma vem som är snygg eller ful?

Ruby
Personligen tycker jag att det är oerhört sexistiskt att anse att bara personer med snygga bröst ska få sola topless så jag håller med Ruby att du bör precisera dig. Tankar jag själv har är varför kan inte en gammal kvinna eller en kvinna med ena bröstet bortopererat sola topless om det är ok för henne?
Själv är jag ganska förundrad över en del jag sett i motionsanläggningens omklädningsrum. Unga kvinnor kommer in duschar med baddräkten på före bassängbadet, har handduken noga insvept runt kroppen efter duschen, krånglar på sig trosorna därunder och vips faller handduken och där står kvinnan i trosor som skulle få en besökare på Repherbahn att rodna.
En gammal persisk kvinna frågade mig varför gör dom så där och jag svarade jag vet inte men konstigt är det. Hon sa att hemma badar alla kvinnor ogenerat på anläggningar och i rum där bara kvinnor finns. Min dotter är född på 70-talet så hon är för gammal för att kunna förklara det här fenomenet för mig men ni 80-talister kanske har en bra förklaring.

Eva
Svara med citat