Citat:
Ursprungligen postat av Agda
Nej inte 400€ eftersom de rest. Ersättningen är hälften (200€) om man tagit ombokning vid inställt flyg.
Nu är det så att det tar upp till ett halvår innan ARN tar upp en anmälan.
Agda
|
I mina papper står det att ersättningen KAN bli halverad om man inte blir mer än 2, 3 eller 4 timmar försenad vid nekad ombordstigning! Beroende på avstånd och om man reser inom eller utanför EU. Jag orkar inte kolla nu, men halveras ersättningen för att man accepterat ombokning? Det låter lite märkligt, men det är ju tolkningar! Dessutom har inte EBH tagit någon ombokning! Vederbörande väntade på Arlanda i nästan 15 timmar på sin flight!
EBH slår ju tidsgränsen med god marginal. Men skit samma. Den intressanta frågan är ju trots allt om EBH har rätt till ersättning! Om konsumentvägledaren du haft kontakt med har rätt i sin tolkning?
Och även om det tar ett halvår innan ARN tar upp det hela (vilket jag tycker låter märkligt lång tid) hade det varit intressant att höra vad de säger i denna fråga.
Som av en händelse har jag en kontakt på ARN, via vänner i Sthlm, så om du PM:ar mig ärendenr så kanske jag kan få fram ett underhands förhandsbesked. Det hade varit mycket intressant!
Om inte annat så har jag minne som en elefant och återkommer i frågan i Jan - Feb då det hela bör vara avgjord. Detta är ju av intresse inte bara för alla på Kalimera, utan för alla som flyger...
Peter