Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-06, 04:28
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Novair bekräftar idag, 0 kronor i kompensation för nästan 15 timmars försening!

Citat:
Jag förstår dina känslor och din irritation över flygbolagets snålhet!
Jamen, flygbolaget har inte varit snålt! De har följt de regler som EU har satt upp! Huruvida dessa är rätt eller fel kan vi diskutera tills solen slocknar... Det förändrar inte det faktum att Novair har följt de regler som finns idag! Möjligtvis kan man ifrågasätta om 200 SEK pp räcker för mat och förfriskningar under 15 timmar, som jag nämnde tidigare.

Citat:
...att resebolag/företag över huvudtaget tjänar på att vara lite smidiga o bjuda till, ge kunden rätt..
OK, då ponerar vi att Novair trots allt kompenserar varje biljett med 250 SEK pga förseningen, vilket de inte har någon skyldighet till enl EU-förordningen. Och så säger vi att planet tar 200 pers. Det innebär att Novair ska betala ut 50.000 SEK plus kostnader för att betala ut pengarna. Den flighten gick garanterat med brakförlust! Och hur länge tror ni att något bolag kan bära sådana bakslag? Vilken rätt har jag/någon att begära att bolaget ska ge högre ersättnig än den EU-förordningen säger? Vem anser sig ha rätt till särbehandling? Om vi accepterar de regler som finns kanske vi även i framtiden kan köpa billiga biljetter till tex Grekland!

Det finns tämligen klara regler vad gäller förseningar osv. Och jag anser att vare sig jag, eller någon annan, har rätt att kräva någon form av särbehandling som innebär högre ersättning än vad EU-förordningen säger.

Peter
Svara med citat