Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-06, 11:15
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Skandal och varning! Novair ger 0kronor i kompensation för 15 timmars försening!

Visst är det trist med förseningar men det är väl sånt som händer. Första gången jag och min dåvarande sambo åkte utomlands med båda barnen åkte vi nattbuss från Umeå till Arlanda. Väl där var planet 10,5 timmar försenat och dottern som då var fyra fick halsfluss som började redan på Arlanda. Fick ta henne direkt till läkare när vi landade på Cypern. Atlas bjöd på mat och glass under förseningen men inget mer.

En annan gång för några år sedan på väg till Santorini var planet nästan 8 timmar försenat. My travel eller om bolaget fortfarande hette Premair bjöd på daghotell med frukostbuffe, lunch och gratis dryck samt hörlurar på planet.

Har även en del andra exempel på några timmars försening som ibland varit nästan outhärdliga då vi vid något tillfälle suttit hela natten på Arlanda och trötta och frusna tvingats inse att väntan blir lång. Personligen tycker jag att det då är bäst att sätta sig med en kopp te och en bra bok som snabbt får tiden att gå.

Eva
Svara med citat