Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Det är bra att de informerar om att man inte ska äta nötter ombord, men de parfymer som personalen går omkring och ger doftprover av, är ett minst lika stort problem för många allergiker. Så nog är det dubbelmoral som råder...
|
Jordnötter äter jag gärna på planet och har aldrig hört något utrop i högtalarna om att man inte skulle få göra det. Visste inte att man kunde vara SÅ allergisk? Luftburna jordnötspartiklar?
Nog lever doftproverna kvar alltid! Senast nu på planet från Santorini stolpade personalen fram i gången med ett parfymprov i näven. Det var i form av en servett som satt knuten runt "det förmånliga erbjudandet för damer". Denna gång hade jag inte ont av det, men under en flygning från Gran Canaria för några år sedan puffades det vilt till höger och vänster. Detta resulterade i en migränattack och det var inte så kul. Jag påpekade för personalen att det kanske inte är någon höjdare att sprida en massa parfym runt i kabinen, men jag minns inte vad jag fick till svar. Jag är inte allergiker av något slag, däremot överkänslig för starka dofter då dessa lätt resulterar i migrän (kanske kan kallas för allergi?

).