Sv: funderar på zakyntos
Håller med om att Laganas är ett riktigt röjställe och bitvis rätt rörigt men det kan nog vara som du säger att det är bättre i slutet av säsongen som skolan har börjat. min erfarenhet av stranden är att i den änden av stranden som Maria "hör till", är strandbiten ändå helt okej. Det är borta vid bargatan (där bilarna parkerar och vänder på stranden)som det ser skitigt och illa ut. Om man istället hyr moppe som du pratar om hittar man definitivt riktiga pärlor! Jag och min pojkvän var där för två år sedan och hyrde då moppe. Ett tips är att åka till Vassilikoshalvön (tar inte särskilt lång tid) och där leta rätt på badvikar. Prova Porto Zoro, Gerani, Ag. Nicholas exempelvis! Jätte härliga stränder! Missa inte heller en tur till bergsbyn Keri, väldigt mysigt och en fantastisk utsikt över havet om man fortsätter ytterligare en bit bort (till en fyr har jag för mig). Sen måste jag rekommendera att följa med på någon av de lokala båtutflykterna runt ön, man får komma till stränder som bara går att nå med båt och även åka till de berömda skeppsvraket. Och sen (uj, vad jag babblar nu känner jag) finns det båtar (både tramp- och motor) att hyra vid Laganas stranden så att man på egen hand kan åka ut till skölpaddsön som ligger i bukten.
Jag tror säkert att ni kommer att hitta på bra saker att göra på Zakynthos. För min del är ön en favorit som jag lär återvända till!
|