Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-18, 02:33
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Varför är Kalimera så beroendeframkallande?

Att tvångsmässigt logga in på Kalimera flera gånger om dagen är egentligen bara ett symptom! Det kommer sig av att man smittats av den numera tämligen välkända: Bakterium Ellada Megallos. Jag har frågat den kända forskaren Dr Sokrates Hellas, och han har trots åratals forskning inte hittat något botemedel. (Frågan är hur mycket energi han lagt ner på det? Det är ju EU-finansierat…!) Men den lär vara obotlig.

Bakterien är allerstädes närvarande och drabbar förstagångsresenärer oftast via Grekisk sallad, Saganaki, Keftetakia, Retsina, Ouzou, Metaxa mm…. I princip samtliga livsmedel och drycker på plats… Den kan dock även lätt spridas mellan människor genom kontakt med den ovanligt vänliga och generösa befolkningen i landet ifråga… Det stora problemet är att den även är ackumulativ, så ju fler gånger man är där, desto mer vill man åka dit…

I svårartade fall så orsakar bakterien även okontrollerbara ryckningar, svall och svårartade svettningar redan i oktober, november. Det enda kända sättet att dämpa abstinensen är då att direkt beställa en resa samt att läsa intensivt på Kalimera.

En dag utan Kalimera finns inte! Utom under den tiden man faktiskt är i Grekland. Alla här behöver nog minst en dos Grekland varje år. Den rekommenderade minimidosen enligt Dr Sokrates Hellas är dock minst en vecka! Man behöver dessutom dagligen läsa på Kalimera för att dämpa symptomen…

Elelenikosradio-slingan tog just slut. Hmmm, ska jag starta om den eller byta till Arion…? Nejdå, jag är inte smittad… Fast jag ska iväg på en liten resa söderöver om några veckor…

Peter
Svara med citat