Ämne: Agia marina
Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-19, 21:18
Mr Saganaki Mr Saganaki är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Agia marina, Hotell Theo

Hej på er igen!

Nu är vi tillbaka från våran vecka på Hotel Theo i Agia Marina!!

Jag har varit på Chaniakusten 4ggr innan och denna är nog den bästa och mest lyckade!!!

Jag har nästan uteslutande positiva saker att säga om hotellet!

* Vi hade toppenläge med världens utsikt ca 160 graders havsutsikt!

* Lägenheterna var jättefina/fräscha/ljusa/rena

* Den beryktade backen var en myt eftersom det fanns hiss upp till 4:e vån och därifrån var det kanske max 10m upp för en liten knatte till poolområdet! Dessutom fanns det trappor från receptionen (på 4:e vån) direkt till poolen!

* Personalen var super-trevlig speciellt ägaren Theo m. familj, speciellt svärdottern(tror jag...) Maria med hennes lilla pojk Theo (farfars namn! kan man tänka sig...)

* Poolområdet var toppen! Rent, snyggt och skönt lagom klorerat i poolen, plus att det inte var kallt ett dugg!

* Städerskorna!! De fick på nåt vis reda på att jag och min sambo hade förlovat oss en av kvällarna och dagen efter, när vi kom hem till rummet så hade de arrangerat ett stort hjärta av rosor på våran säng och så hade de lagt upp vår lille sons leksaker i ett festligt mönster på hans säng! och såna små roliga saker gjorde de hela veckan
Det kallar jag att lägga ner lite extra på städningen!! (det blev en fet dricks till städet)

* Agia Marina i sig är väl inte det mest underbara vägsträcka kanske men stranden var fin och servicen på restaurangerna mycket tillfredsställande (även för en petig restaurangchef som jag!!)

Jag kan tipsa om en annan sak för de som ska bo på Theo: Om ni ska ligga på stranden och inte vill gå så långt från hotellet så gå bara rakt ner från Theo till vattenbrynet (ca 150-200m) och gå sen ca 100m i riktning mot Platanias (väst???) där sitter en gubbe (han är norsk!!) under ett träd och hyr ut solsängar (de mörkblå...) De kostar kanske en euro mer än de billigaste (5 euro) men det finns både dusch och så kollar herrn vatten och lufttemp med jämna mellanrum och utöver det är han supertrevlig och kan tipsa om en massa bra saker tex var man handlar billigt och sånt!! Dessutom håller han rent och snyggt runt hans solsängar!

Jag kan med bästa välvilja rekommendera hotell Theo och Agia Marina till alla speciellt barnfamiljer!!

Mvh/ mr Saganaki

Senast redigerad av Mr Saganaki den 2006-08-19 klockan 21:21.
Svara med citat