För det första Elisabet, så glömde jag visst att garatulera dig i gårdagens inlägg till detta ytterst trevliga dilemma du har. Så det gör jag nu, och självklart ska du du få berätta mer om detta, när vi träffas nästa gång. Räkna med att det finns några andra nyfikna kalimeror i sällskapet
Har du varit på Samos, Elisabet? När jag läste om dina önskemål tänkte jag direkt på Samos stad (Vathi). Vi har varit där endast på dagsbesök för några år sedan, men Ano Vathi hade en del trevliga gränder, och den nyare staden verkade vara en typisk grekisk stad, inte sååå charmig kanske men absolut levande!

Gott om fina stränder (framför allt med klappersten ) finns det på den norra sidan nära Vathi. Underbara bergsbyar når du bekvämt (Manolates är den enda jag har besökt, men har läst om flera), och mellan dessa finns det fina vandringar. Sedan har vi ju Potami-fallet, och...ja, läs bara om Samos från "Resmål" så förstår du!
Så mitt tips är Samos med Vathi som bas! Dock har jag för mig att en trevlig stadsstrand saknas i Vathi, tyvärr. Men att hitta ett boende med pool går säkert!
Ivi