Visa ett inlägg
Gammal 2006-09-10, 16:23
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Tips om Grekland på försommaren

Helt otippat slår jag ett slag för Amorgos!

Under min tid som singel funderade jag på att åka dit ensam, men det blev aldrig av. På Amorgos kan man gå ut ensam på kvällen utan att riskera slemmiga raggare eller jobbiga inkastare.

Amorgos är lite krångligare att ta sig till eftersom man, vilket är vanligast, landar på Santorini och sedan tar sig vidare till Amorgos via Naxos. Det finns direktfärjor mellan Santorini och Amorgos, men det är lite si och så med avgångarna. Det är väl värt besväret och du kommer inte ångra dig!

Amorgos är ett perfekt ställe där man kan ta igen sig, läsa en god bok och bara slappna av.
Så tidigt på säsongen behöver man inte "oroa" sig för en massa turister, för det är rätt så folktomt då. Jag var där i början av juni i år, och de turister som fanns var mest amerikanare och andra greker. En och annan svensk stötte vi på, men ytterst få.

Känner man att man fått nog av att bara softa kan man ta bussen till andra byar, besöka det otroliga klostret Panagia Chozoviotissa eller vandra i bergen. Hela ön är i sig en sevärdhet; det är väldigt vackert där med bergen som stupar ner i havet. Får nästan lite abstinens nu..!
Någon direkt shopping kan man inte tala om, däremot finns en härlig atmosfär där de bofasta är väldigt trevliga. Jag har aldrig blivit illa bemött på Amorgos och jag har varit där tre gånger. Fler ska det bli

Ingen stress, inga krav och inga måsten!
Kort sagt - Grekland när det är som bäst!

Veronica
Svara med citat