Detta går pang bom in i den ständiga debatten om charter kontra öluff. Charter anses ibland vara ett sätt att resa där man "inte får se det riktiga Grekland". Kanske har det inte uttryckts på just det sättet men efter flera år med känslan av ungefär så, kan jag inte låta bli att göra liknelsen.
Har inte läst i denna tråd särskilt noggrannt men jag tyckte mig se att någon nämnde att "beteendet speglar en människas personlighet" eller dylikt. Kanske är det så, kanske är det inte ? Jag vet inte om beteenden är mätbara på något sätt men ska man såga andras syn på öar så kan man väl lika gärna såga andras resenärers sätt att semestra ?
Det värsta i detta sammanhang jag sett är när någon vägrar tipsa om något bra från en ö med motiveringen: "jag tror inte många har upptäckt detta och därför vill jag behålla det eftersom det är min ö". Äger vederbörande den ön ?
Kanske något tillspetsat men en del märkliga beteenden, uttalanden, envishet, egotrippande runt omkring och i denna tråds egentliga syfte är något jag inte lägger ned någon större energi på.
Hasse