Citat:
Detta går pang bom in i den ständiga debatten om charter kontra öluff. Charter anses ibland vara ett sätt att resa där man "inte får se det riktiga Grekland". Kanske har det inte uttryckts på just det sättet men efter flera år med känslan av ungefär så, kan jag inte låta bli att göra liknelsen.
|
Precis vad jag tänkte när jag läste i den här tråden! Ibland kan jag känna att tonen är lite nedlåtande mot charter, och det tycker jag är synd. Om man bortser från det uppenbara, nämligen att folk ska kunna resa på det sätt som passar dem bäst och få vara nöjda med det så behöver ju inte charter numera innebära "Sällskapsresan" där man åker på bussutflykter och annars inte rör sig utanför hotellområdet. Det där är ju valfritt - man kan ju välja att klara sig på egen hand även om man har hotell och transfer via ett resebolag. Charter är ju på många sätt väldigt bekvämt. Jag har en kompis som har ett jobb där hon får ta väldigt mycket ansvar, planera arbetet för sig själv och andra o s v, och för henne är charter enda sättet att känna att hon har semester. Hon slipper fixa och dona så mycket.
Ett sidospår kanske, men det känns som att det är de utpräglade "charter-öarna" som får ta den hårdaste kritiken.
I övrigt är det väl bara att vara tacksam för att vi har olika preferenser - för tänk så trångt det skulle bli på Milos annars

!!