Citat:
Ursprungligen postat av PO
Sen tror jag att många rankar sina tidigaste resminnen högre än de senare bara för att överaskningarna blir färre och kraven högre.
//PO
|
Oj då jag som inte blev särskilt förtjust i Kalymnos för 25 år sedan skulle väl avskytt ön idag.
När det gäller film går jag benhårt på det min favoritressensent tycker för jag vet att vi "alltid gillar samma filmer" medan andras omdömen inte alls får samma betydelse. Kanske blir det lite så med omdömena på Kalimera också fast här finns det inte så mycket att relatera till frånsett att vi alla verkar gilla Amorgos.
Tycker inte alls det är konstigt att åsikterna om en ö varierar så är det ju med många saker i livet. En del vill vara på landet, andra älskar storstaden några äter kinesisk mat och andra går på MacDonalds.
Min absolut värsta tavernaupplevelse som daterar sig några år tillbaka i tiden och fortfarande kan få mig att känna rysningar inträffade i Rethymnon. Maten var inte så hemsk utan bara trist och slätstruken men helhetsintrycket samt en stackars gås! (kanske annan fågel) som hölls fången i en liten bur gjorde mig helt beklämd. Det stället har rekommenderats av många i hotellens gästböcker, även här på Kalimera samt av flera jag mött. Så olika är vi att i en stad med massor av bra tavernor och mängder av små fina ställen ex ute i Misira kan turister kväll efter kväll parkera sig på ett sånt rysligt ställe
Några av oss gillar att besöka flera öar under resan och andra "åker hem" första gången jag hörde det uttrycket på forumet fattade jag ingenting utan trodde att det verkligen var hem som avsågs. Jag tänkte men oj kommer hon därifrån.
Hur som helst har jag av Elisabets beskrivning blivit lite mer nyfiken på Skiathos än vad jag tidigare varit.
Eva