Kallithea er nok mye mer barnevennlig, men mange synes det blir for stille der og man er ofte avhengig av taxi for å komme seg til Rhodos siden bussene ofte er fulle....
Det spørs jo om man som foreldre gjerne vil gå ut å oppleve litt liv og nye restuaranter om kveldene uten at man skal være nødt til å reise inn til Rhodos . Jeg skjønner at det er godt å kunne gå ut litt om kvelden uten at det trenger å bli så sent pga. en 4 åring og da er det godt å ha et tilbud i nærheten.
Bor man nede på stranden så har man alikevel kort vei til restauranter, butikker o.l. og man må jo ikke bevege seg opp i de verste bargatene, men ja det er mye liv i høysesong...... Jeg så alikevel mange familier med små barn da vi var der.
Bussen inn til Rhodos (og fra) stopper også nede ved stranden, men ikke helt borte ved de bostedene jeg snakker om... , 2-300 meter i fra vil jeg tro. Men vil man til Lindos eller andre strender i den retningen må man opp til hovedvein.
Pst. Pizzarestauranten på høyre siden av hovedveien like før lyskrysset har veldig god italiensk pizza...

(og hvitløksbrød...)
Ia