Visa ett inlägg
Gammal 2005-06-06, 22:20
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: båten Romlida?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Men jösses vad du tar i. Om "äkta känsla" för nån är att åka Romilda kan h*n väl få säga det? Det innebär ju inte att du behöver dela den känslan - och det innebär inte att DIN känsla är mindre värd.

Själv undviker jag GA:s Marina eftersom hon ger mig äkta migrän

Visst, jag tar i och det kommer jag att göra VARJE GÅNG eftersom jag, i mitt dagliga arbete försöker att ge personer med skilda funktionshinder en högre kvalitet i sitt liv. Jag ser helt enkelt HELT ANDRA saker och hinder i det alla skriver. För egen del är hindret, delvis, överkomligt men jag blir LEDSEN då vissa utflyktsmål måste strykas. Hur ska det då inte vara för de människor som har PÅTAGLIGT STORA funktionshinder i sin rörelseapparat. JUST DET!! Det är för dessa människor jag tar i. För att de, liksom andra, är värda respekt och ett ödmjukt bemötande.
Jag anser mej ha rätten att ta i. Tänk på alla dom som inte ens har den förmågan utan bara sväljer och tar emot.
Jag vill bli bemött med respekt då jag förklarar varför jag MÅSTE veta om ett visst boende är som "örnens bo", för är det så, då kan JAG inte ha det som boende. Gnällig blir jag först om jag blir bemött på ett nonchalant och avfärdande sätt. Den som obehindrat kan skutta runt som en kri-kri , gå på vandringar i bergen, gå uppför alla dessa trappor i smala gränder i något spännande chorio, och klättra nedför branter för att nå någon ljuvlig strand. Den personen skulle kanske kunna tänka sej in i att ha ständig värk i benen som hindrar rörelsefriheten, eller att behöva kryckor, hela tiden, för att kunna ta sej fram. Tänk in situationen och du inser att det krävs planering, och uteslutanden, för att kunna åka i överhuvudtaget.
Det gäller att fokusera på de MÖJLIGA alternativen och försöka att ignorera de OMÖJLIGA alternativen
Jag är lycklig över BlueStar Ferries som har hiss vilket innebär att värken kan hållas på normalnivå eftersom jag slipper gå i hemska, långa, vasskantade trappor där människor trängs och jag har svårt att hålla balansen.
I år överväger jag, på fullt allvar, att göra hål i mitt P-tillstånd för handikappade, dra ett band genom hålen o hänga kortet som en skylt fram på bröstet. DÅ syns det att man BÖR HÅLLA AVSTÅND o inte knuffas
//Birgitta som tar sej friheten att ta i
Svara med citat