Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-13, 11:50
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Lite frågor om chaniakusten

Citat:
Ursprungligen postat av Ripley
Vi åker med två barn, fyra och två år gamla så vi vill ju gärna ha sandstrand och om jag fattat det hela rätt är det mer sten och klippor längre västerut, eller har jag missuppfattat? Vidare så vill vi ha det så litet och lugnt som möjligt. Ställena vi kollat på är Kolimbari, Daratso, Kato Stalis, Kalamaki, Platania och Agia Marina. Vi vill gärna undvika en lång busstransfer också.
Väster om Chania är det sandstränder. Mellan dem är det klippor och/eller annan terräng till exempel skogsliknande områden. Vid till exempel Kato Stalos är det fint för små barn. Längs delar av stranden är det dock stenigt en bit när man går ut i vattnet.

Citat:
Till sist har det gått genom mina ögon i någon diskussionsgrupp att man kan åka något slags turisttåg till Elafonissi och där resan tar ca 50 minuter. Det lät ju som något spännande för killarna att åka. Vet någon något mer om det?
Du har nog läst om tåget som går till badparken Limnopoulis. Till Elafonissi tror jag inte att det går något sådant tåg. Här pratades det nyligen om tåget. Tåget är säkert roligt för killarna, men när vi var där fanns inga direkta badattraktioner för små barn, så jag skulle nog inte tycka det vore prisvärt med en 2-åring och en 4-åring, om de inte är särdeles förtjusta i ganska branta vattenrutchbanor och snabba forsar. Mina barn var 11 och 14 när vi var där och det var precis lagom. Det är iofs några år sedan, så det kan ju ha tillkommit grejer i parken. Den har en hemsida som du säkert kan hitta med någon sökmotor. Kolla där om det verkar vara något för er.

I Georgioupoli som någon tipsade om i din förra tråd, har jag inte varit, men åkt igenom och det såg jättefint ut för småbarnsfamiljer. Hade jag små barn skulle jag nog åka dit, särskilt om det var första gången till Kreta och jag prioriterade närheten till fina sandstränder högst.

Senast redigerad av Elisabet den 2007-01-13 klockan 11:52.
Svara med citat