Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-13, 13:47
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005
Standard Sv: Hur grekiskt är Kalymnos?

Jag har varit i Pothea på nätterna .Har bara varit lite rädd för hundgängen som kan komma springande . Annars har jag inte sett någon anledning till att vara rädd... Och som svar till Jonas E om att han inte kan förstå mitt resonemang om "grekland i miniatyr" så är det ju mina förväntningar och föreställningar om hur jag tycker grekland är och ska vara. Har man bilden av att grekland är vita, milslånga sandstränder, prydligt och ordning och reda, då tycker man nog inta Kalymnos är typiskt grekiskt! Charmen med Kalymnos är att det är som det är, vacker natur (min åsikt) trevliga, naturliga människor och man kan vara som man är. Förstår också att det är mycket omständigheter som gör vad man får för uppfattning om ett ställe första gången. Det är väl ofta första uppfattningen och känslan som följer med år efter år...

Har varit på flera andra ställen och letat efter något ställe som jag känner lika mycket för som Kalymnos men har inte hittat det än .Men smaken är som baken . Min dotter var 7 år första gången på Kal. och det funkade mycket bra! Men det är sant, endel kör som dårar så man får ju ha stenhård koll på ungarna när man går längst med vägen. Skulle varit bra med trottoar.

Mia
Svara med citat