Ämne: utflykt idag
Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-14, 12:51
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Standard Sv: utflykt idag

Har själv varit och lallat omkring på Fd konungens ägor Detta var ett sommar hus så det är inget "slott" i den bemärkelse kanske man är van vid i Sverige och det är som du säger Monica måste ha varit väldigt vackert. Jag kan tycka att det är tråkigt att man låtit de förfalla! I stället för att kanske vårda och ha visningar/tillställningar och tjäna lite pengar på det.
Detta är en dagsutflykt en härlig sån, på vägen upp mot Parnitha tar man höger mot Tatoi som är flygvapnets militärförläggning med en landningsbana.
Uppe på Parnitha har du en härlig utsikt som sagt och istället för att ta linbanan åker man bilen upp, härligt! För att sen åka ner åt andra hållet mot Kalamos! Jag har hittat en sida www.hyrbil.com där kan man tex hyra en mellan bil i Athen för 7 dagar ca 1500 spänn!! klart billigt.
Annan tur värd att uppleva är att utgå mot Glyfada och ner förbi Varkiza och mot Sounio! Ett besök på templet där. För att sen åka tillbaka mot Athen via Lavrio och hela kustvägen (Porto Rafti, Loutsa, Rafina, Nea Makri, Marathon) sen upp i bergen igen mot Grammatico, Varnava och Kapandriti där kommer man ut på stora vägen och tar mot Athen! Väl värd tur LOVAR jag Nåja det var lite fler utflykts tips!

Camilla
Svara med citat