Visa ett inlägg
  #10  
Gammal 2007-02-03, 00:47
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Internet Explorer 7

Såg ni mig? Det var jag som för ett tag sedan gick omkring och slog mig själv i huvudet med en hammare! Och en vacker dag ska jag lära mig läsa också...

Jag har ställt in min dator så att den ska fråga om en ny uppdatering skall installeras. Just för att jag ska kunna avgöra om jag verkligen vill ha just den... För ett par veckor slarvade jag och bara svarade JA av gammal vana! Och helt plötsligt hade jag IE 7. Och det var inte riktigt vad jag ville. Men har man tagit Gates i båten får man ro honom iland.

När det var klart gick det segt. Riktigt SEGT. Som att vada i tuggummi upp höfterna ungefär... Vad jag sade då skall inte återges här på det att man inte skall lära ungdomar fula ord... Det kändes dock inte så spännande att avinstallera eländet heller eftersom det kan orsaka en hel del problem det också.

Så jag körde varenda känt rensningspgm plus några mindre kända. Och vips så gick burken som en racerbil igen! Den är tom marginellt snabbare än tidigare!!! Jag tror att det egentligen bara var att rensa Cockisarna och Temp-filerna som behövdes.

Jag har en liten teori att om installationspgmet ligger kvar i Temp-filen så kan det kanske bli en konflikt mellan det och det redan installerade pgmet. Oavsett om det är rätt eller inte så går burken som en skållad råtta igen! Och allt jag har testat har fungerat perfekt så här långt. Tidningar, banken och alla andra märkliga ställen jag hamnar på.... Det enda som inte ser ut som tidigare är faktiskt här på Kalimera! Yttersta raden av Smilieserna ser jag bara en liten bit av! Om det sedan beror på IE 7 vet jag inte riktigt. Men jag misstänker det.

SÅ. Har ni laddat ner IE 7 och det går segt, rensa Cockies och alla Temp-filer. Jag tror att det räcker för att snabba upp burken igen. För de som är ovana så finns den funktionen under Verktyg (uppe till höger) sedan Internetalternativ - webbhistorik - ta bort. Och så skadar det ju aldrig att köra Ad-Aware och Spybot också...

Peter

Senast redigerad av Peter den 2007-02-03 klockan 00:51. Anledning: Höger, höger. Handen man hälsar med... Ska det vara så svårt att skilja mellan vänster och höger...
Svara med citat