2007-02-06, 10:40
|
 |
|
|
Reg.datum: jul 2006
|
|
Sv: En gång diskuterades katter......
Ulf skickade in bilder på våra katter; Busan och Zigge. (sidan 1)
Zigge är en perser och fyller 5 år i sommar och Busan är en exotic och fyller 3 år nu i februari.
Vi hade haft vår perserkatt; Pissen i 18 & 1 halft år när vi var tvugna at låta henne somna in. Det var väldigt tomt efter henne, så när vi hade varit i Grekland det året och vi kom hem och ingen katt kom emot oss med ett mjauande, så bestämde vi oss för att vi skulle ha en katt till. Vi ringde till Djurens vänner i Borås och hörde oss för om de hade någon perser, nej det hade de inte, men däremot en lite exotic på 6 månader. Vi åkte ner till Viskafors och hämtade henne. Vi blev kära i den lilla skruttan direkt. Dessutom fick vi med stamtavlan på henne. Lite roligt att få veta hennes bakggrund.
Efter något år tyckte vi att hon skulle nog ha sällskap i alla fall. Då såg Ulf en annons i tidningen som vi ringde på. De hade en kastrerad hankatt på 4 & 1 halft år. Vi åkte dit (Göteborg) och tittade på honom. HJÄLP! Vad stor han vart. 3-gånger så stor som vår lilla. Vi bestämde oss direkt. När vi kom hem tittade jag på hans stamtavla och döm om min förvåning när jag ser att dessa 2 katter har samma mamma. Snacka om ödet. Nu har Zigge börjat känna sig som hemma så nu kan vi andas ut. De busar och står i hela kvällarna, för sover gör de minsann på dagarna när vi jobbar. Hmmm... Kan man få dem att ändra sig? Ville bara berätta... Tror på ödet gör man ibland.
Kram från Ulf och Annika/ Göteborg
|