Visa ett inlägg
Gammal 2007-02-12, 19:02
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Symi eller Tilos?

Hej!

Vi var på Tilos 14 dagar 2004 och bodde då inte i Livadi, utan valde Eristos Bay..Stefanakis gick vi dock förbi när vi var i Livadi och är ni ute på kvällen så är det inte många minuter att gå till Stefanakis... Så taxi behövs ej! Tilos är en helt underbar ö och dit ska vi tillbaks igen..
Sommaren 2005 var vi på Symi 14 dagar och det är också en jättefin ö...Vi var ju där i juni/juli och var på stranden eller på utflykt på dagen för det mesta när turistbåtarna från Rhodos kom ..Inte störde de nämnvärt de gånger vi var "hemma" Då var det tvärtom kul att titta på ståhejet!! Man har ju själv varit på en del öar på "dagsbesök" menar jag ....Är ni där på hösten så kan det inte alls vara något problem skulle jag tro..

Vilken ö man ska välja är ju jättesvårt att råda...Symi är ju speciell genom sin härliga Yialos, som är som en amfiteater med många trappor att stosa i , gator och gränder finns ju nästan inte utan det är ju trappor....
Själva var vi dock mer förtjusta i Tilos....Tilos har mycket bättre stränder och fantastiska vandringar!!
Eftersom öarna är små så skulle jag nästan föreslå en vecka på varje!!! Båda båtarna utgår ju från Rhodos stad så det är lätt att byta, såvida ni inte åker charter förstås!
Till sist: Vilken ö ni än väljer så blir ni inte besvikna!
Läs gärna resebrev från öarna ..det finns flera om Du inte sett dessa...

Lissi
Svara med citat