Visa ett inlägg
Gammal 2005-06-12, 13:02
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Det är inte folkliv jag har nåt emot, snarare inkastare, menyer på skandinaviska osv. Som exempel kan jag ta hamnpromenaden på Naxos där jag inte trivs särskilt bra, förutom på ett par vattenhål. Min erfarenhet är också att jag haft svårt att hitta mat som jag gillar på såna hamnpromenader.
Jag förstår dig. Har själv flytt från alltför energiska inkastare. Och visst finns det inkastare även på Karpathos, men hittills har jag inte, peppar peppar, stött på någon som jag har irriterat mig på. Om man inte är intresserad, är det helt OK att bara gå förbi, inga sura miner eller någon som springer efter...

Citat:
Mina preferenser när det gäller mat är 70 procent åt rätter som gigantes, saganaki, grillad feta, stark oströra, skordalia, rödbetor, alla varianter av friterad zucchini eller -plättar, alla varianter av friterade fluffiga bollar av ost, fänkål osv, små kryddiga köttbullar osv. och 30 procent åt husmanskost som kyckling med potatis i citron från ugnen, nästan vilket kött som helst från ugnen förresten, grönsaksröror som briam, köttfärsrätter som papoutsaki, soutsoukakia osv.
Och oj, vad jag då säger: ROMIOS!!! Ofta åt jag deras speciella mezétallrik till lunch, och då fick man just smakprover på dagens smårätter. Mums! Och dagens rätt på Seven Eleven brukar också bestå av riktig husmanskost, namnet till trots.

Citat:
Finns det ställen för mig i Pigadia?
Som sagt, det finns mängder av matställen i Pigadia, både stora och små. Vi gjorde några nedköp, som du kan se av min reseberättelse från förra sommaren, men de allra flesta ställen vi besökte hade jättegod mat. Och vi har många kvar att prova!

Citat:
Dessutom får det gärna finnas nåt ställe med goda pastarätter på italienskt vis! Det är jättegott som omväxling. *hädar*
Mhm.... det finns ett par mycket bra italienska restauranger. Vi provade minsann några sådana också.

Du kommer inte att bli besviken på maten på Karpathos, Ink!

Karin