Sv: Skiathos eller Kefalonia?!
"Inte så fina stränder.." Oj då! Din vän har nog inte sett så mycket av Skiathos. Skiathos har över 60 stränder och av dom finns det kanske ett 10-tal som jag inte gillar. Som Elisabet säger, dom är sämre närmare staden. Man ser ofta Skiathos stränder nämnda på rankinglistor över världens eller Europas bästa stränder, stränder som Koukounaries och Banana beach t.ex. Åk iväg från Skiathos stad, längs sydkusten med buss t.ex. eller till norra delen med moped eller hyrbil så hittar du garanterat fina sträner. I norr t.ex. Mandraki Elias beach eller varför inte Krafi Ammos, den Gömda Stranden, där även mitt i turistsäsongen kanske det bara finns ett dussintal badande på den 100 meter långa stranden. Eller ta badbåtarna till den lilla grannön Tsougria där du hittar min favoritstrand. Bland grekerna är Skiathos just känt för sina fina stränder!
Och sen, 200 kronor för en hamburgare? Jag undrar var din vän varit någonstans. Även om det finns dyra ställen på Skiathos så har jag svårt att tänka mig att man kan få betala så mycket. Kan det ha varit på strippen, där klubbarna ligger? Den delen är ju dyrast på Skiathos. Om du söker på Google efter Taverna-Thessaloniki på Skiathos (den ligger på Megali Ammos nära stan) ser du menun med prislista (men dom har förståss inga hamburgare). Dom priserna är ganska normala för Skiathos.
Jag tror nog att du får en bra semester!
Senast redigerad av Jayo den 2007-03-03 klockan 09:51.
Anledning: tillägg
|